یزد- شهرداریزد گفت: شهرداری و شورای شهر حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته استان و افراد محروم را در دستور کار خود قرار داده و بازبینی طرح صدور پروانه رایگان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

ساخت و ساز تا سقف ۴۰۰ متر مربع پروانه رایگان دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا عظیمی‌زاده صبح دوشنبه در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت بازبینی قیمت منطقه‌ای در سطح شهر یزد، اظهارداشت: میزان عوارض بر اساس قیمت منطقه‌ای گذرحاشیه‌ای املاک تعیین شود.

وی افزود: پروانه رایگان برای متقاضیان ساخت و ساز تا سقف ۴۰۰ متر مربع ، صادر شده  در سال گذشته این طرح بیشتر برای افرادی با شرایط مالی نرمال و خوب اجرایی شد.

عظیمی زاده تصریح کرد: ساخت و سازهای انجام شده در مناطق محروم شهر یزد کمتر از ۴۰۰ مترمربع است،‌ طبق بررسی‌های انجام شده بحث ملاک قرار دادن قیمت منطقه‌ای برای تخفیف و یا رایگان بودن پروانه ساخت و ساز مناطق از سوی شهرداری مطرح شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه اظهارداشت: این کمیسیون با استفاده از نظر کارشناسی مشاوران و کارشناسان مالی در پنج جلسه متوالی نسبت به تصویب تعرفه عوارض ۹۶ اقدام کرده است.

وی افزود: این شورا بررسی تعرفه عوارض سال آینده را در دستور کارجدی خود قرار داده و این عوارض باید جنبه هدایت کننده و فراگیر داشته باشد و تعرفه تعیین شده عوارض نباید به اقشار آسیب پذیر جامعه ضربه‌ای وارد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیزگفت: نباید به مردم فشار مضاعف وارد شودو موانع پیش روی مردم برای دریافت پروانه ساخت باید  برداشته شود .

  حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان افزود: آن دسته از افرادی که در مناطق محروم اقدام به ساخت و ساز بدون پروانه کردند را با توجه به مشکلاتی که دارند نمی‌توان برای دریافت عوارض و جریمه تحت فشار قرار داد

این مسئول با بیان اینکه حساب مردم عادی از انبوه‌سازان و بساز بفروشان جدا  است تصریح کرد: مردم عادی برای رفع مشکلات زندگی خود اقدام به ساخت و ساز می کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.